Vissza:
1939 - 1945
 

 
     
P–47 Thunderbolt U.S.A. 1939 - 1945
  Republic Aviation Company  
A Seversky család gépei közé tartozik. Alexander de Seversky és Alexander Kartveli tervezte, első felszállása 1941. május 9.-én volt.

A Republic P-47 Thunderbolt (magyarul Villámcsapás) teljesen feltöltve nehezebb volt, mint a német Do 17 bombázó, így a legnehezebb egymotoros vadászgép volt a háború során. A típust repülő pilóták több becenévvel illették. Ilyen volt a Jug (magyarul Vödör, a Juggernaut, azaz a Könyörtelen erő rövidítésével), vagy a Hun (a hunok után), de a „dundi fickó” is közkeletű volt. Robusztus felépítésű sárkánya nagyon sérülésállónak bizonyult, nyolc nehézgéppuskája pedig kompenzálta a könnyebb vadászokkal szembeni lomhaságát. 7600 m fölött a repülési magasság növekedésével teljesítménye egyre inkább felülmúlta a Mustangét. A P–51 Mustang elterjedését követően a háború utolsó két évében már inkább alacsonytámadó feladatkörben került alkalmazásra az európai és a távol-keleti hadszíntereken egyaránt.

1940-1941 között szolgált.

 
P-47 részletrajzok, blueprint
   
P-47 B     Csűrőkormány Csűrőkormány
 
   
P-47 E turbófeltöltő Magassági kormány Fékszárny Csűrőkormány Vízszintes vezérsík
 
   
Függőleges vezérsík Szárny Póttank Póttank  
 
   
         
       
         
P-47 Feliratozás / Stencil
     
         
P-47 kezelőszervek / Cocpit
     
         
P-47 Camuflage / Festésminták
   
         
     
         
P-47 Camuflage / Festésminták
     
         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Repülés menü
1900 - 1914
1914 - 1938
1939 - 1945
1945 után
   
Magyar repülés
Szállítogépek
Kisérleti gépek

 

 

 

3NR